De kracht van mijn werk moet liggen in weglaten Th.Monk vond de rust tussen de noten net zo wezenlijk als de noten zelf. Ik wil het wit laten spreken.

uit 2003 tot 2004 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Na De Schreeuw van Edvard Munch

2004

Na De Schreeuw van Edvard Munch is geinspireerd op 'De Schreeuw' De aktualiteit (de diefstal van De Schreeuw) is toeval. Ik maakte dit werk drie weken voor die diefstal.Is er toeval?

Bekroning

2003

Bekroning is hier overdrachtelijk op te vatten...een vervulling van een opdracht

Bespiegelen

2003

Bespiegelen als een innerlijke beschouwing, maar tegelijkertijd een reflectie op mijn (be)staan in de wereld en de verhouding tot haar.

Bevlieging

2003

Bevlieging is een plotseling ingeving, niet blijvend; hier heeft het voor mij meer betrekking op bevlogen zijn, wat associaties oproept met inspireren.

Graal

2003

De Graal en de Queeste; uiteindelijk doel van leven...de uiteindelijkheid, de bestemming, de rust van het oneindige wit, het niets en de vervulling, geen verlangen en geen strijd meer.

Hemelvaart

2003

Hemelvaart in gemengde techniek, waarbij reliƫfachtige structuur een extra(derde) dimensie toevoegt.

In de wolken

2003

In de wolken zijn is weliswaar momentaan maar betekent voor mij even mogen proeven aan het hemelse als een belofte voor wat komen gaat.

Synchroon

2003

Synchroniteit: het is wonderlijk dat, ogenschijnlijk zonder direct contact op verschillende plaatsen op aarde zich positieve processen afspelen, waar mensen verbondenheid mee voelen.

Voorbijgangers

2003

Zijn wij niet allen voorbijgangs, als passagiers in treinen, die elkaar in een flits passeren...jouw en mijn blik treffen elkaar;houden ons gevangen in een moment dat tijdloos wordt. Wanneer zie ik je weer? Zullen wij onszelf weer herkennen in elkaar?